Improving the Organization of the Learning Process in Mathematics for International Students of Technical Universities / O. V. Yanushchik, Monhetengis Batbold, A. K. Ustyuzhanina

Уровень набора: (RuTPU)RU\TPU\network\2898, Procedia - Social and Behavioral SciencesОсновной Автор-лицо: Yanushchik, O. V., mathematician, associate Professor of Tomsk Polytechnic University, candidate of pedagogical Sciences, 1974-, Olga VladimirovnaАльтернативный автор-лицо: Monhetengis Batbold;Ustyuzhanina, A. K., linguist, Associate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of philological sciences, 1979-, Anna KonstantinovnaКоллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Физико-технический институт (ФТИ), Кафедра высшей математики (ВМ);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Физико-технический институт (ФТИ), Кафедра иностранных языков физико-технического института (ИЯФТ)Язык: английский.Резюме или реферат: The article is devoted to the problem of teaching Mathematics to international students at technical universities. The study reveals the main educational difficulties of international learners enrolled in groups with Russian native speakers. The experience of giving lectures with presentations at Tomsk Polytechnic University is described. The study proves that the quality of mathematical education in a non-native language depends on the methods of delivering the lecture. It is found that delivering lectures in Mathematics with presentation slides enables international students to overcome educational difficulties..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: р. 206 (14 tit.)].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | обучение | математика | иностранные студенты | технические университеты | высшее образование | персональные сайты | слайды | презентации Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн | Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: р. 206 (14 tit.)]

The article is devoted to the problem of teaching Mathematics to international students at technical universities. The study reveals the main educational difficulties of international learners enrolled in groups with Russian native speakers. The experience of giving lectures with presentations at Tomsk Polytechnic University is described. The study proves that the quality of mathematical education in a non-native language depends on the methods of delivering the lecture. It is found that delivering lectures in Mathematics with presentation slides enables international students to overcome educational difficulties.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.