Specific Aspects of Turbulent Flow Separation in Nods and Junctions of Pipelines / S. N. Kharlamov (Harlamov), R. A. Alginov

Уровень набора: (RuTPU)RU\TPU\network\2499, IOP Conference Series: Earth and Environmental ScienceОсновной Автор-лицо: Kharlamov (Harlamov), S. N., specialist in the field oil transport and storage, Professor of Tomsk Polytechnic University (TPU), 1957-, Sergey NikolaevichАльтернативный автор-лицо: Alginov, R. A.Коллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт природных ресурсов (ИПР), Кафедра транспорта и хранения нефти и газа (ТХНГ)Язык: английский.Страна: .Серия: Modern Technologies of Oil and Gas Pipelines and Storage Tanks. Process Simulation of Oil and Gas TransportationРезюме или реферат: Specific Aspects of Turbulent Flow Separation in Nods and Junctions of Pipelines The paper is devoted to numerical simulation of space effects appearing with flow separation in pipeline junctions. Gas and oil flows through T-bends are considered. Twoparametric turbulence models are analyzed, among them k-gamma is chosen. Results of numerical simulation are analyzed and explained, practical recommendations on appropriate t-bend geometry are given..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: 10 tit.].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | разделение | турбулентное течение | переходы | трубопроводы | численное моделирование | газовые потоки | нефтяные потоки Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: 10 tit.]

Specific Aspects of Turbulent Flow Separation in Nods and Junctions of Pipelines The paper is devoted to numerical simulation of space effects appearing with flow separation in pipeline junctions. Gas and oil flows through T-bends are considered. Twoparametric turbulence models are analyzed, among them k-gamma is chosen. Results of numerical simulation are analyzed and explained, practical recommendations on appropriate t-bend geometry are given.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.