Monitoring system for berth construction / V. G. Butov [et al.]

Альтернативный автор-лицо: Butov, V. G., physicist, Professor of Tomsk Polytechnic University, doctor of physical and mathematical Sciences, 1944-, Vladimir Grigorievich;Solonenko, V. A.;Yashchuk, A. A.;Bovsunovsky, A. B.;Kuleshov, A. A.;Rakhimov, T. R., economist, Associate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of economic sciences, 1977-, Timur RustamovichКоллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Физико-технический институт (ФТИ), Кафедра технической физики (№ 23) (ТФ);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ), Кафедра менеджмента (МЕН)Язык: английский.Серия: Civil Engineering, Urban Planning & Architecture • PosterРезюме или реферат: This article presents the research on geometrical and finite element modeling of berth construction with consideration of pile-soil interaction. Numerical calculations of the typical loads were made based on SNiP 2.06.04-82 * and formed the basis for the selection of optimal places for strain and positioning sensors. Monitoring software system of the berth has been designed and developed based on finite element model and system of sensors. It allows to restore stress-deformed state of the berth, calculate and check safety factor values for each element of the structure. This system enables to analyze and visualize the mechanical behavior of the berth close to real time..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: 10 tit.].Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | конечно-элементные модели | системы мониторинга | датчики | ANSYS | причалы Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: 10 tit.]

This article presents the research on geometrical and finite element modeling of berth construction with consideration of pile-soil interaction. Numerical calculations of the typical loads were made based on SNiP 2.06.04-82 * and formed the basis for the selection of optimal places for strain and positioning sensors. Monitoring software system of the berth has been designed and developed based on finite element model and system of sensors. It allows to restore stress-deformed state of the berth, calculate and check safety factor values for each element of the structure. This system enables to analyze and visualize the mechanical behavior of the berth close to real time.

Adobe Reader

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.