Modern philosophy of education / N. P. Kirillov, V. N. Fadeeva, V. V. Fadeev

Уровень набора: (RuTPU)RU\TPU\network\14324, SHS Web of ConferencesОсновной Автор-лицо: Kirillov, N. P., Russian philosopher, Doctor of Sciences (DSc), Professor of Tomsk Polytechnic University, 1939-, Nikolay PetrovichАльтернативный автор-лицо: Fadeeva, V. N., philosopher, Associate Professor of Tomsk Polytechnic University, candidate of philosophical sciences, 1967-, Vera Nikolaevna;Fadeev, V. V.Коллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ), Кафедра инженерного предпринимательства (ИП);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ), Кафедра истории и философии науки и техники (ИФНТ)Язык: английский.Резюме или реферат: The authors suggest the concept of philosophy of education, which implies that education is focused on building the concept of a creative professional. The paper actualizes problems of methodology of scientific knowledge, ontological and gnoseological thinking alongside with their role in education. It is claimed that understanding of gnoseological thinking that captures the cognitive process as a whole, including methods, resources, procedures, approaches and ability to apply this method within the scope of science in any educational process, is a necessary condition in developing a creatively thinking professional. Thus, in order to implement this objective the paper covers the use of interdisciplinary and abovedisciplinary approaches in education..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: 17 tit.].Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | философия | образование | научное познание | творческое мышление | учебный процесс Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн | Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: 17 tit.]

The authors suggest the concept of philosophy of education, which implies that education is focused on building the concept of a creative professional. The paper actualizes problems of methodology of scientific knowledge, ontological and gnoseological thinking alongside with their role in education. It is claimed that understanding of gnoseological thinking that captures the cognitive process as a whole, including methods, resources, procedures, approaches and ability to apply this method within the scope of science in any educational process, is a necessary condition in developing a creatively thinking professional. Thus, in order to implement this objective the paper covers the use of interdisciplinary and abovedisciplinary approaches in education.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.