Numerical model of surface subsidence during subway tunneling / L. A. Strokova

Уровень набора: Soil Mechanics and Foundation Engineering = 1965-Основной Автор-лицо: Strokova, L. A., geologist, Professor of Tomsk Polytechnic University, doctor of geological-mineralogical Sciences, 1963-, Ludmila AleksandrovnaЯзык: английский.Страна: .Резюме или реферат: Results are presented for modeling of surface subsidence resulting from boring operations for construction of the U-8-Nord subway line in Munich. Measurements of surface subsidence on completion of tunneling operations served as verification for the model. A soil-behavior model, describing most reliably the subsidence of the ground surface during tunneling was selected. Factors controlling surface subsidence were determined..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: p. 119 (3 tit.)].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | метрополитены | строительство | грунты | моделирование | Германия | земная поверхность | оседание | инженерная геология Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: p. 119 (3 tit.)]

Results are presented for modeling of surface subsidence resulting from boring operations for construction of the U-8-Nord subway line in Munich. Measurements of surface subsidence on completion of tunneling operations served as verification for the model. A soil-behavior model, describing most reliably the subsidence of the ground surface during tunneling was selected. Factors controlling surface subsidence were determined.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.