Does a University graduate need a portfolio? / K. V. Mertins [et al.]

Уровень набора: (RuTPU)RU\TPU\network\4526, MATEC Web of ConferencesАльтернативный автор-лицо: Mertins, K. V., specialist in the field of educational and methodical work, head of department of Tomsk Polytechnic University, 1982-, Kseniya Viktorovna;Ivanova, V. S., specialist in the field of instrument making, Associate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of technical sciences, 1977-, Veronika Sergeevna;Daneykin (Daneikin), Yu. V., Physicist, Associate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of physical and mathematical sciences, 1978-, Yuri Viktorovich;Daneykina (Daneikina), N. V., linguist, Senior Lecturer of Tomsk Polytechnic University, 1977-, Natalia ViktorovnaКоллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт неразрушающего контроля (ИНК), Учебно-методический отдел (УМО);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт неразрушающего контроля (ИНК), Кафедра точного приборостроения (ТПС);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Физико-технический институт (ФТИ), Кафедра физико-энергетических установок (№ 21) (ФЭУ);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Физико-технический институт (ФТИ), Кафедра иностранных языков физико-технического института (ИЯФТ)Язык: английский.Резюме или реферат: Every year an increasing number of employers get interested in the university graduates, most suitable for the requirements the companies set. However, the standard CVs often do not reveal the potential and peculiarities of formation of graduate competences. The authors suggest using portfolio instead of a CV. The authors analyzed 1797 portfolios of TPU students and offered optimal structure and criteria of portfolio. In addition, the authors provide an example of how the achievements reflected in portfolio can be considered. The conclusion is made about the necessity of the portfolio. The authors determined employer’s role in the formation and evaluation of the portfolio. Moreover, the value of tracking the dynamics of growth of portfolio components is denoted as a new performance evaluation system in higher education..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: 7 tit.].Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | выпускники вузов | портфолио | резюме | компетенции | эффективность Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн | Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: 7 tit.]

Every year an increasing number of employers get interested in the university graduates, most suitable for the requirements the companies set. However, the standard CVs often do not reveal the potential and peculiarities of formation of graduate competences. The authors suggest using portfolio instead of a CV. The authors analyzed 1797 portfolios of TPU students and offered optimal structure and criteria of portfolio. In addition, the authors provide an example of how the achievements reflected in portfolio can be considered. The conclusion is made about the necessity of the portfolio. The authors determined employer’s role in the formation and evaluation of the portfolio. Moreover, the value of tracking the dynamics of growth of portfolio components is denoted as a new performance evaluation system in higher education.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.