Formation of Gradient Structure–Phase States in the Surface Layers of 100-m Differentially Quenched Rails / V. E. Gromov, A. A. Yurjev, Yu. F. Ivanov [et al.]

Уровень набора: Russian Metallurgy (Metally)Альтернативный автор-лицо: Gromov, V. E., Viktor Evgenjevich;Yurjev, A. A.;Ivanov, Yu. F., physicist, Professor of Tomsk Polytechnic University, Doctor of physical and mathematical sciences, 1955-, Yuriy Fedorovich;Morozov, K. V.;Konovalov, S. V.;Peregudov, O. A.Коллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет, Исследовательская школа химических и биомедицинских технологий, Научно-исследовательский центр "Физическое материаловедение и композитные материалы"Язык: английский.Страна: .Резюме или реферат: The evolution of the structural-phase states in the surface layers of the head of differentially quenched DT350 rails to a depth of 10 mm are studied by optical microscopy and transmission electron diffraction microscopy along the central axis after the passage of a tonnage of 691.8 mln t gross in the experimental ring of AO VNIIZhT (proof ground for railway transport). The formation of a gradient structure is revealed. In this structure, the scalar and excess dislocation densities, the lattice curvature–torsion amplitude, and the degree of deformation-induced transformation of lamellar pearlite change gradually. The mechanisms of fracture of cementite lamellae are considered..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: 26 tit.].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | differentially quenched rails | structure | phase composition | long-term operation | фазовый состав | длительная эксплуатация Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: 26 tit.]

The evolution of the structural-phase states in the surface layers of the head of differentially quenched DT350 rails to a depth of 10 mm are studied by optical microscopy and transmission electron diffraction microscopy along the central axis after the passage of a tonnage of 691.8 mln t gross in the experimental ring of AO VNIIZhT (proof ground for railway transport). The formation of a gradient structure is revealed. In this structure, the scalar and excess dislocation densities, the lattice curvature–torsion amplitude, and the degree of deformation-induced transformation of lamellar pearlite change gradually. The mechanisms of fracture of cementite lamellae are considered.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.