Contributions of Various Mechanisms to the Hardening of Differentially Quenched Rails during Long-Term Operation / Yu. F. Ivanov [et al.]

Уровень набора: Russian Metallurgy (Metally)Альтернативный автор-лицо: Ivanov, Yu. F., physicist, Professor of Tomsk Polytechnic University, Doctor of physical and mathematical sciences, 1955-, Yuriy Fedorovich;Gromov, V. E., Viktor Evgenjevich;Glezer, A. M;Yurjev, A. A.;Popova, N. A.;Peregudov, O. A., Oleg;Konovalov, S. V.Коллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет, Исследовательская школа химических и биомедицинских технологий, Научно-исследовательский центр "Физическое материаловедение и композитные материалы"Язык: английский.Страна: .Резюме или реферат: The contributions of the mechanisms of strain hardening of differentially quenched rails are quantitatively analyzed as functions of the distance from the roll surface. The carbon distribution in the structure of rails after ground tests is studied. The main contribution to the hardening of rail steel is shown to be made by long-range stress fields and the dislocation substructure that forms during deformation. Substantial carbon redistribution is detected in rails during operation..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: 17 tit.].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | hardening mechanisms | surface | differentially quenched rails | long-term operation | carbon distribution | закалка | поверхности | долгосрочная эксплуатация | углерод Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: 17 tit.]

The contributions of the mechanisms of strain hardening of differentially quenched rails are quantitatively analyzed as functions of the distance from the roll surface. The carbon distribution in the structure of rails after ground tests is studied. The main contribution to the hardening of rail steel is shown to be made by long-range stress fields and the dislocation substructure that forms during deformation. Substantial carbon redistribution is detected in rails during operation.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.