Custom-Tailored Programs Development and Realization for Professional Skills in Synchrotron and Neutron Investigation during Pandemics = Разработка и реализация индивидуальных программ повышения квалификации специалистов по синхротронным и нейтронным исследованиям в период пандемии / A. M. Lider, E. A. Sklyarova, I. V. Slesarenko

Уровень набора: Педагогический журнал = 2011-Основной Автор-лицо: Lider, A. M., Physicist, Professor of Tomsk Polytechnic University, Doctor of Technical Sciences, 1976-, Andrey MarkovichАльтернативный автор-лицо: Sklyarova, E. A., physicist, associate Professor of Tomsk Polytechnic University, candidate of pedagogical Sciences, 1972-, Elena Aleksandrovna;Slesarenko, I. V., Linguist, Head of Department at Tomsk Polytechnic University, Candidate of pedagogical sciences, 1975-, Inga ValerievnaКоллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет, Инженерная школа ядерных технологий, Отделение экспериментальной физикиЯзык: русский ; резюме, rus.Страна: Россия.Резюме или реферат: The paper presents the experience of National Research Tomsk Polytechnic University (TPU) and its partner-organizations in development and realization of academic programme that comprises online school for early-career researchers and custom-tailored programs for vocational training and competences enhancement within the topic «In situ techniques for synchrotron investigation for multilayered functional structures with unique parameters and properties developed with plasma and beam surface engineering». The academic programme is unique presentation of experience of re-search and training organizations. The specifics of the academic programme include its realization via hybrid and blended format in the new novel, the situation of pandemics. The academic programme was implemented within Federal research and engineering programme for development of synchrotron and neutron investigations and research infrastructure for 2019 - 2027 - federal grant subsidy to develop and enhance the professional skills of specialists from academic and research institutions. The academic programme was an interactive e-learning experience that allowed for hybrid and blended teaching and learning for organizing institutions and academic events participants. The knowledge, skills and competences addressed were developed. The teaching goals successfully met the learning outcomes. The recommendations to boost teaching and learning in the new novel for academic and research institutions specialists are underway including academic solutions through interactive tutorials and exercises, a facilitated online discussion, and individual work; also, requirements are developed for successful completion of the academic events within the academic programme.; В статье представлен опыт Национального исследовательского Томского политехнического университета (ТПУ) и его организаций-партнеров по разработке и реализации образовательной программы, включающей в себя онлайн-школу для начинающих исследователей и специализированные программы профессиональной подготовки и повышения квалификации в рамках тема «Методы синхротронного исследования многослойных функциональных структур с уникальными параметрами и свойствами, разработанные с помощью плазменной и лучевой инженерии поверхности». Академическая программа представляет собой уникальную презентацию опыта научно-исследовательских и обучающих организаций. Специфика академической программы заключается в ее реализации в гибридно-смешанном формате в новом романе, ситуации пандемии. Академическая программа реализована в рамках Федеральной научно-технической программы развития синхротронных и нейтронных исследований и исследовательской инфраструктуры на 2019 - 2027 годы - федеральная грантовая субсидия на развитие и повышение квалификации специалистов академических и научных организаций..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [Библиогр.: 10 назв.].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | программы | смешанное обучение | пандемии | излучения | образование Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Заглавие с экрана

[Библиогр.: 10 назв.]

The paper presents the experience of National Research Tomsk Polytechnic University (TPU) and its partner-organizations in development and realization of academic programme that comprises online school for early-career researchers and custom-tailored programs for vocational training and competences enhancement within the topic «In situ techniques for synchrotron investigation for multilayered functional structures with unique parameters and properties developed with plasma and beam surface engineering». The academic programme is unique presentation of experience of re-search and training organizations. The specifics of the academic programme include its realization via hybrid and blended format in the new novel, the situation of pandemics. The academic programme was implemented within Federal research and engineering programme for development of synchrotron and neutron investigations and research infrastructure for 2019 - 2027 - federal grant subsidy to develop and enhance the professional skills of specialists from academic and research institutions. The academic programme was an interactive e-learning experience that allowed for hybrid and blended teaching and learning for organizing institutions and academic events participants. The knowledge, skills and competences addressed were developed. The teaching goals successfully met the learning outcomes. The recommendations to boost teaching and learning in the new novel for academic and research institutions specialists are underway including academic solutions through interactive tutorials and exercises, a facilitated online discussion, and individual work; also, requirements are developed for successful completion of the academic events within the academic programme.

В статье представлен опыт Национального исследовательского Томского политехнического университета (ТПУ) и его организаций-партнеров по разработке и реализации образовательной программы, включающей в себя онлайн-школу для начинающих исследователей и специализированные программы профессиональной подготовки и повышения квалификации в рамках тема «Методы синхротронного исследования многослойных функциональных структур с уникальными параметрами и свойствами, разработанные с помощью плазменной и лучевой инженерии поверхности». Академическая программа представляет собой уникальную презентацию опыта научно-исследовательских и обучающих организаций. Специфика академической программы заключается в ее реализации в гибридно-смешанном формате в новом романе, ситуации пандемии. Академическая программа реализована в рамках Федеральной научно-технической программы развития синхротронных и нейтронных исследований и исследовательской инфраструктуры на 2019 - 2027 годы - федеральная грантовая субсидия на развитие и повышение квалификации специалистов академических и научных организаций.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.