000 05264naa2a2200553 4500
001 630708
005 20231030035818.0
035 _a(RuTPU)RU\TPU\conf\32007
035 _aRU\TPU\conf\31995
090 _a630708
100 _a20191223d2019 k y0rusy50 ca
101 0 _arus
_deng
102 _aRU
105 _ay z 101zy
135 _adrcn ---uucaa
181 0 _ai
182 0 _ab
200 1 _aФормирование хранилища данных путей передвижения в городе
_dThe formation of the data warehouse of movement paths in the city
_fА. Т. Ахмедиярова [и др.]
203 _aТекст
_cэлектронный
225 1 _aСовременные тренды информатизации. Социо-кибернетические системы
230 _a1 компьютерный файл (pdf; 580 Kb)
300 _aЗаглавие с титульного экрана
320 _a[Библиогр.: с. 78 (8 назв.)]
330 _aThe paper considers the concept of studying the infrastructure of transport systems. The study of the actual environment is very important for transport systems due to the fact that the actual environment forms and determines the objective needs of infrastructure development and transport technologies. The paper shows that for the rational organization of the transport system it is important to determine the processes of interaction between the control system, the control object and the actual environment. The main product of the current environment for the transport system can be represented in the form of potential correspondence between the districts of the city, points on the transport network, which are then distributed along the route networks. First of all, it is necessary to create data warehouses for the urban public transport management system. The concept of data warehouse involves the implementation of a single integrated data source. As a basis, it is proposed to use a multidimensional model that allows you to allocate different dimensions for different parameters. In the course of the study the models of movement of passengers of urban passenger transport on the basis of Hyper networks are considered. It is shown that the equilibrium state corresponds to the minimum time spent on the movement of passengers and determines the distribution of passengers along the routes in accordance with the strategy of choosing the path. In the proposed model, the equilibrium state determines the distribution of passengers along the routes in accordance with the path selection strategy. The possibilities of modeling the movement of passengers of urban passenger transport on the basis of Hyper networks are considered.
463 1 _0(RuTPU)RU\TPU\conf\31887
_tИнформационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине
_oсборник научных трудов VI Международной конференции, 14-19 октября 2019 г., Томск
_fНациональный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ) ; ред. кол. О. Г. Берестнева [и др.]
_v[73-78]
_d2019
510 1 _aThe formation of the data warehouse of movement paths in the city
_zeng
610 1 _aэлектронные ресурсы
610 1 _aтруды учёных ТПУ
610 1 _aintelligent transport systems
610 1 _a"smart" city
610 1 _adata storage
610 1 _amovement
610 1 _aurban transport
610 1 _ahypernetwork
610 1 _aинтеллектуальные системы
610 1 _aтранспортные системы
610 1 _aхранение
610 1 _aданные
610 1 _aгиперсети
701 1 _aАхмедиярова
_bА. Т.
701 1 _aСонькин
_bМ. А.
_cспециалист в области информатики и вычислительной техники
_cпрофессор Томского политехнического университета, доктор технических наук
_f1954-
_gМихаил Аркадьевич
_2stltpush
_3(RuTPU)RU\TPU\pers\25548
701 1 _aЯворский
_bВ. В.
701 1 _aФофанов
_bО. Б.
_cспециалист в области информатики и вычислительной техники
_cдоцент Томского политехнического университета, кандидат технических наук
_f1949-
_gОлег Борисович
_2stltpush
_3(RuTPU)RU\TPU\pers\26758
701 1 _aКлюева
_bЕ. Г.
701 1 _aЧванова
_bА. О.
712 0 2 _aНациональный исследовательский Томский политехнический университет
_bИнженерная школа информационных технологий и робототехники
_bОтделение информационных технологий
_h7951
_2stltpush
_3(RuTPU)RU\TPU\col\23515
801 2 _aRU
_b63413507
_c20200121
_gRCR
856 4 _uhttp://earchive.tpu.ru/handle/11683/57383
942 _cBK