000 | 06114nlm1a2200481 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 668684 | ||
005 | 20231030042156.0 | ||
035 | _a(RuTPU)RU\TPU\network\39921 | ||
035 | _aRU\TPU\network\39871 | ||
090 | _a668684 | ||
100 | _a20230117a2022 k y0engy50 ba | ||
101 | 0 |
_aeng _drus _deng |
|
102 | _aRU | ||
135 | _adrcn ---uucaa | ||
181 | 0 | _ai | |
182 | 0 | _ab | |
200 | 1 |
_aImplementing project-based learning for students of engineering specialties in the context of the pandemic _dРеализация проектного обучения студентов инженерно-технических специальностей в условиях пандемии _fE. P. Sedanova, I. V. Slesarenko, E. A. Sklyarova, A. M. Lider |
|
203 |
_aТекст _cэлектронный |
||
300 | _aЗаглавие с экрана | ||
320 | _a[Библиогр.: 12 назв.] | ||
330 | _aThe paper is devoted to the problem of students’ projects in the context of distance learning in a higher education institution. When educating bachelors of engineering and technical specialties, an important role in competence development is given to the possibility for students to apply theoretical knowledge while performing project tasks in a team with the use of laboratory equipment. Introduced due to the global pandemic COVID-19, the distance learning format has significantly complicated the implementation of educational programs, making it impossible for students to attend the university campus and class laboratories in person. The article discusses the concept of project-based learning for engineering specialties and the approaches of the leading technical universities to its implementation in the educational process. It also makes an attempt to describe the ways of teachers abroad implement student projects in the context of global lockdown and carries out an analyzsis of the advantages and disadvantages of the considered approaches. Having considered project-based learning in the context of the pandemic, the authors of the article present the experience of project-based learning implementation at Tomsk Polytechnic University and its adaptation to the context of the COVID-19 pandemic, using the discipline "Open-ended Project" for students majoring in physics as an example. | ||
330 | _aПри подготовке бакалавров инженерно-технических специальностей важную роль в развитии компетенций играет возможность применения студентами теоретических знаний при выполнении в команде реальных проектных заданий с использованием лабораторного оборудования. Введенный из-за глобальной пандемии COVID-19 режим дистанционного обучения существенно усложнил реализацию образовательных программ, делая невозможным личное присутствие студентов на территории кампуса и в учебных лабораториях. В статье рассмотрены концепция проектного обучения и подходы к его реализации в образовательных процессах ведущих технических вузов мира. Приводится опыт реализации студенческих проектов в условиях дистанционного обучения. Проанализированы преимущества и недостатки рассмотренных подходов. Описаны опыт проектного обучения студентов-физиков в Томском политехническом университете и его адаптация к условиям пандемии на примере дисциплины «Творческий проект». | ||
333 | _aРежим доступа: по договору с организацией-держателем ресурса | ||
461 | _tПедагогический журнал | ||
463 |
_tТ. 12, № 2-1 _v[С. 790-797] _d2022 |
||
510 | 1 |
_aРеализация проектного обучения студентов инженерно-технических специальностей в условиях пандемии _zeng |
|
610 | 1 | _aэлектронный ресурс | |
610 | 1 | _aтруды учёных ТПУ | |
610 | 1 | _aproject-based learning | |
610 | 1 | _adistance learning | |
610 | 1 | _aengineer | |
610 | 1 | _apandemic | |
610 | 1 | _aпроектное обучение | |
610 | 1 | _aдистанционные образовательные технологии | |
610 | 1 | _aинженеры | |
701 | 1 |
_aSedanova _bE. P. _cSpecialist in the field of nuclear technologies _cEngineer of Tomsk Polytechnic University _f1994- _gElizaveta Pavlovna _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\pers\45399 |
|
701 | 1 |
_aSlesarenko _bI. V. _cLinguist _cHead of Department at Tomsk Polytechnic University, Candidate of pedagogical sciences _f1975- _gInga Valerievna _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\pers\35554 |
|
701 | 1 |
_aSklyarova _bE. A. _cphysicist _cassociate Professor of Tomsk Polytechnic University, candidate of pedagogical Sciences _f1972- _gElena Aleksandrovna _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\pers\34705 |
|
701 | 1 |
_aLider _bA. M. _cPhysicist _cProfessor of Tomsk Polytechnic University, Doctor of Technical Sciences _f1976- _gAndrey Markovich _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\pers\30400 |
|
712 | 0 | 2 |
_aНациональный исследовательский Томский политехнический университет _bИнженерная школа ядерных технологий _bОтделение экспериментальной физики _h7865 _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\col\23549 |
801 | 2 |
_aRU _b63413507 _c20230117 _gRCR |
|
856 | 4 | _uhttps://elibrary.ru/item.asp?id=48738547 | |
942 | _cCF |