000 | 04879nlm1a2200493 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 669271 | ||
005 | 20231030042217.0 | ||
035 | _a(RuTPU)RU\TPU\network\40511 | ||
035 | _aRU\TPU\network\8997 | ||
090 | _a669271 | ||
100 | _a20230314a2022 k y0engy50 ba | ||
101 | 0 | _aeng | |
102 | _aRU | ||
135 | _adrcn ---uucaa | ||
181 | 0 | _ai | |
182 | 0 | _ab | |
200 | 1 |
_aZOOM Technology as a Tool for Foreign Language Learning in the Covid-19 Pandemic Condition _dZOOM технология как инструмент изучения иностранных языков в условиях пандемии Covid-19 _fO. V. Sumtsova, T. Yu. Aikina |
|
203 |
_aText _celectronic |
||
300 | _aTitle screen | ||
300 | _aТекст на английском языке | ||
320 | _a[References: 16 tit.] | ||
330 | _aThe present research focuses on the experience of one of the leading engineering educational institutions in Russia - Tomsk Polytechnic University - in organizing and giving practices on the discipline “Foreign Language” in the force majeure circumstances provoked by the Covid-19 pandemic. The peculiarities of integrating remote learning in the educational process have been analyzed; findings of the survey conducted among 2nd year students of the School of Advanced Manufacturing Technologies aimed to reveal the students’ attitude towards day-to-day classes delivered by means of the video conferencing Internet platform ZOOM are presented. The study also suggests some beneficial ways of ZOOM implementation in foreign language teaching that could help to equip teachers with effective strategies in establishing productive learning environment in their online classes. | ||
330 | _aИсследование посвящено опыту одного из ведущих инженерных вузов России - Томского политехнического университета - в организации и проведении практик по дисциплине «Иностранный язык» в условиях пандемии Covid-19. Проанализированы особенности интеграции технологий дистанционного обучения в образовательный процесс. Представлены результаты опроса, проведенного среди студентов 2 курса Школы перспективных производственных технологий, направленного на выявление отношения студентов к повседневным занятиям, проводимым с помощью интернет-платформы видеоконференцсвязи ZOOM. Предлагаются практически значимые способы внедрения ZOOM в процесс преподавания иностранных языков, которые могут обеспечить преподавателей эффективными стратегиями создания продуктивной среды обучения на дистанционных занятиях. | ||
461 |
_tВысшее образование сегодня _d2001- |
||
463 |
_t№ 5-6 _v[С. 46-53] _d2022 |
||
510 | 1 |
_aZOOM технология как инструмент изучения иностранных языков в условиях пандемии Covid-19 _zrus |
|
610 | 1 | _aэлектронный ресурс | |
610 | 1 | _aтруды учёных ТПУ | |
610 | 1 | _ahigher engineering education | |
610 | 1 | _aonline learning | |
610 | 1 | _avideo conferencing platform ZOOM | |
610 | 1 | _ainformation technologies | |
610 | 1 | _aremote learning | |
610 | 1 | _aвысшее образование | |
610 | 1 | _aинженерное образование | |
610 | 1 | _aонлайн-обучение | |
610 | 1 | _aинформационные технологии | |
610 | 1 | _aдистанционное обучение | |
700 | 1 |
_aSumtsova _bO. V. _clinguist _cSenior Lecturer of Tomsk Polytechnic University, Candidate of philological sciences _f1977- _gOlga Vitalievna _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\pers\32374 |
|
701 | 1 |
_aAikina _bT. Yu. _clinguist _cAssociate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of philological sciences _f1976- _gTatiana Yurievna _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\pers\33211 |
|
712 | 0 | 2 |
_aНациональный исследовательский Томский политехнический университет _bШкола базовой инженерной подготовки _bОтделение иностранных языков _h8029 _2stltpush _3(RuTPU)RU\TPU\col\23510 |
801 | 2 |
_aRU _b63413507 _c20230314 _gRCR |
|
856 | 4 | _uhttps://doi.org/10.18137/RNU.HET.22.05-06.P.046 | |
942 | _cCF |