000 04879nlm1a2200493 4500
001 669271
005 20231030042217.0
035 _a(RuTPU)RU\TPU\network\40511
035 _aRU\TPU\network\8997
090 _a669271
100 _a20230314a2022 k y0engy50 ba
101 0 _aeng
102 _aRU
135 _adrcn ---uucaa
181 0 _ai
182 0 _ab
200 1 _aZOOM Technology as a Tool for Foreign Language Learning in the Covid-19 Pandemic Condition
_dZOOM технология как инструмент изучения иностранных языков в условиях пандемии Covid-19
_fO. V. Sumtsova, T. Yu. Aikina
203 _aText
_celectronic
300 _aTitle screen
300 _aТекст на английском языке
320 _a[References: 16 tit.]
330 _aThe present research focuses on the experience of one of the leading engineering educational institutions in Russia - Tomsk Polytechnic University - in organizing and giving practices on the discipline “Foreign Language” in the force majeure circumstances provoked by the Covid-19 pandemic. The peculiarities of integrating remote learning in the educational process have been analyzed; findings of the survey conducted among 2nd year students of the School of Advanced Manufacturing Technologies aimed to reveal the students’ attitude towards day-to-day classes delivered by means of the video conferencing Internet platform ZOOM are presented. The study also suggests some beneficial ways of ZOOM implementation in foreign language teaching that could help to equip teachers with effective strategies in establishing productive learning environment in their online classes.
330 _aИсследование посвящено опыту одного из ведущих инженерных вузов России - Томского политехнического университета - в организации и проведении практик по дисциплине «Иностранный язык» в условиях пандемии Covid-19. Проанализированы особенности интеграции технологий дистанционного обучения в образовательный процесс. Представлены результаты опроса, проведенного среди студентов 2 курса Школы перспективных производственных технологий, направленного на выявление отношения студентов к повседневным занятиям, проводимым с помощью интернет-платформы видеоконференцсвязи ZOOM. Предлагаются практически значимые способы внедрения ZOOM в процесс преподавания иностранных языков, которые могут обеспечить преподавателей эффективными стратегиями создания продуктивной среды обучения на дистанционных занятиях.
461 _tВысшее образование сегодня
_d2001-
463 _t№ 5-6
_v[С. 46-53]
_d2022
510 1 _aZOOM технология как инструмент изучения иностранных языков в условиях пандемии Covid-19
_zrus
610 1 _aэлектронный ресурс
610 1 _aтруды учёных ТПУ
610 1 _ahigher engineering education
610 1 _aonline learning
610 1 _avideo conferencing platform ZOOM
610 1 _ainformation technologies
610 1 _aremote learning
610 1 _aвысшее образование
610 1 _aинженерное образование
610 1 _aонлайн-обучение
610 1 _aинформационные технологии
610 1 _aдистанционное обучение
700 1 _aSumtsova
_bO. V.
_clinguist
_cSenior Lecturer of Tomsk Polytechnic University, Candidate of philological sciences
_f1977-
_gOlga Vitalievna
_2stltpush
_3(RuTPU)RU\TPU\pers\32374
701 1 _aAikina
_bT. Yu.
_clinguist
_cAssociate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of philological sciences
_f1976-
_gTatiana Yurievna
_2stltpush
_3(RuTPU)RU\TPU\pers\33211
712 0 2 _aНациональный исследовательский Томский политехнический университет
_bШкола базовой инженерной подготовки
_bОтделение иностранных языков
_h8029
_2stltpush
_3(RuTPU)RU\TPU\col\23510
801 2 _aRU
_b63413507
_c20230314
_gRCR
856 4 _uhttps://doi.org/10.18137/RNU.HET.22.05-06.P.046
942 _cCF