The Role of Education in Person’s Life-long Goals Achieving / E. N. Rogotneva, O. M. Demidova

Уровень набора: (RuTPU)RU\TPU\network\11959, The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (EpSBS)Основной Автор-лицо: Rogotneva, E. N., Sociologist, Associate Professor of Tomsk Polytechnic University, Candidate of philosophical sciences, 1976-, Elena NikolaevnaАльтернативный автор-лицо: Demidova, O. M., Linguist, Senior Lecturer of Tomsk Polytechnic University, 1978-, Olga MikhailovnaКоллективный автор (вторичный): Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ), Кафедра социальных коммуникаций (СК);Национальный исследовательский Томский политехнический университет (ТПУ), Институт социально-гуманитарных технологий (ИСГТ), Кафедра иностранных языков (ИЯСГТ)Язык: английский.Резюме или реферат: Since Francis Bacon coined the phrase "knowledge is power" in 1597, we have become acquainted with the concept. Knowledge is power is particularly true in the postindustrial society. Such a phenomenon as "high-tech" eliminates the distinction between scientific laboratory and manufacture. Nowadays, to be powerful means not only to be intelligent but also to be successful. Education systems are thus supposed to provide a person with knowledge that helps him to succeed. We think it will be productive to identify the boundaries of education systems that restrict their effectiveness. The information-synergetic approach enabled us to assess the effectiveness of the education systems..Примечания о наличии в документе библиографии/указателя: [References: p. 251 (9 tit.)].Аудитория: .Тематика: электронный ресурс | труды учёных ТПУ | образование | эффективность | парадигмы | ценности | цели | этические основы | благополучие | этические ценности | система Ресурсы он-лайн:Щелкните здесь для доступа в онлайн | Щелкните здесь для доступа в онлайн
Тэги из этой библиотеки: Нет тэгов из этой библиотеки для этого заглавия. Авторизуйтесь, чтобы добавить теги.
Оценка
    Средний рейтинг: 0.0 (0 голосов)
Нет реальных экземпляров для этой записи

Title screen

[References: p. 251 (9 tit.)]

Since Francis Bacon coined the phrase "knowledge is power" in 1597, we have become acquainted with the concept. Knowledge is power is particularly true in the postindustrial society. Such a phenomenon as "high-tech" eliminates the distinction between scientific laboratory and manufacture. Nowadays, to be powerful means not only to be intelligent but also to be successful. Education systems are thus supposed to provide a person with knowledge that helps him to succeed. We think it will be productive to identify the boundaries of education systems that restrict their effectiveness. The information-synergetic approach enabled us to assess the effectiveness of the education systems.

Для данного заглавия нет комментариев.

оставить комментарий.